Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top
jakmy.cz / Byznys  / 7 věcí, bez kterých se neobejde dobrý článek

7 věcí, bez kterých se neobejde dobrý článek

Chytit a nepustit. Upoutat pozornost, zaujmout svým obsahem a předat hodnotné informace. To by měl správný článek dokázat. Pod hodnotnou informací si však nepředstavujte pouze nějaké naučné řádky. Hodnotné jsou i rady a tipy, inspirace, zábava nebo návody.

Každý takový článek by měl obsahovat minimálně sedm základních věcí, aby byl skutečně dobrý. Sepsali jsme je pro vás.

Poutavý titulek

Nejkratší text, ale zato si zaslouží největší pozornost. Je to právě on, kterého čtenáři spatří jako prvního, a je to on, u koho si řeknou: „Ano, to bude zajímavý článek“, nebo „Ne, to mě nezajímá, to nebudu ani otevírat“. Měl by v sobě skrývat tajemství, které budou chtít lidé odhalit, a měl by jim říct, že zná odpověď na to, co chtějí vědět.

Navnazující perex

Dalším, v pořadí druhým, významným prvkem článku je perex. Odstaveček o několika řádcích, který napovídá, co se v článku dočteme. Pozor, neměl by však vyzradit vše! Měl by krásně a s lehkostí shrnout to nejpodstatnější a plynně navázat na titulek jako jeho závoj.

Není nic horšího, než když se nadchnete u titulku a v perexu, nedej bože i v celém článku, se v souvislosti s tím vlastně nic nedozvíte.

Relevantní a čtivý obsah s přidanou hodnotou

Článek sem, článek tam, jen ať je hlavně něco na tom webu… Takhle vám zakazujeme přemýšlet! Když něco na web umístíte, ať to stojí za to. Ať článek vašim zákazníkům a všem „kolemjdoucím“ řekne, že vy o tom něco víte a že vás to, co děláte, baví. A co je nejdůležitější, z vašeho výkladu si odnesou něco, co jim pomůže, zlepší náladu nebo donutí k zamyšlení. A o tom to je.

Související článek: Budování vztahu se zákazníky, jak na to?

Shrnutí a slovo závěrem

Není to podmínkou, není to nutností, ale je to příjemné a hezky to vypadá, co je to? Závěr. Ne všichni jej však používají a mnohdy nechávají celý článek na konci takový rozevlátý. Ono je to ale moc fajn, když si svým způsobem v závěru zopakujeme, co jsme se dozvěděli a co je to „gro“, jež si máme z článku odnést. Když zahrneme nějaký tip navíc, budete to jen ku prospěchu.

 

Čtěte také O čem psát blog? 8 tipů na témata článků

 

Užitečné textové odkazy

Prolinkování je velmi užitečné. Své čtenáře můžete nenásilnou formou směrovat na svůj web, ukázat jim své produkty a doporučit jim další zajímavé články ze své sbírky. Ovšem je také moc fajn, když to dává smysl. Házet odkazy zprava doleva bez ladu a skladu moc příjemné není. Čtenář totiž v očekávání kliká a kliká a když za odkazem nenajde relevantní informaci, jen ho to otráví. Takže ano, určitě umisťujte do textu odkazy, ale nezapomeňte na to, že by měly být užitečné a měly by dávat smysl.

Klíčová slova pro dohledání

Klíčová slova jsou klíčová, vskutku. Lidé přes ně váš článek najdou ve vyhledávání, a to se vyplatí. Ovšem nikdo nechce číst článek složený převážně z klíčových slov. Článek má být lahodný pro oko, rytmicky vyvážený a příjemný na poslech. Na to nikdy nezapomeňte. Pište tak, jak mluvíte, a jen sem tam zmiňte nějaké to klíčové slovo. Teprve pak bude mít článek šmrnc.

 

Pište tak, jak mluvíte.

 

Něco navíc

Když to dává smysl a článek tím řekne ještě mnohem více, vložte do něj obrázek, fotografii, graf, tabulku nebo třeba printscreen. Cokoliv, co čtenáře upoutá nejen titulkem, ale i na oko. Někdy se stává, že názorná ukázka je více než tisíc slov, takže se toho vůbec nebojte. Článku to jenom prospěje a vy zdvojnásobíte jeho magickou moc.

Sedmi body to samozřejmě nekončí. Je spousta dalších věcí, které článku přidají na hodnotě a atraktivitě. Hezká čeština, důležité informace zejména na začátku článku, protože v průběhu pozornost upadá, text hezky členěný do odstavců a tak dále. O tomto tématu je nespočet knížek a nejrůznějších publikací. My jsme nyní vypíchli to, co je podle nás nejzásadnější, když pomineme skutečnost, že by pisatel měl bravurně ovládat psané slovo. A ještě jedna rada na závěr, pište články s přidanou hodnotou, ono se vám to vrátí v podobě loajálních a nových zákazníků 😉

 

+ 3 případovky + 1 mil. Kč