+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top

Podnikání při zaměstnání – jak začít a hned neskončit

Podnikání při zaměstnání – jak začít a hned neskončit

Chcete začít podnikat, jenže touhu mít něco vlastního neustále udusává strach z nejistého výdělku a jeho nepravidelnosti? Existuje řešení.

Nemusíte hned vše vsadit na jednu kartu. Mnohem lepší je své síly strategicky rozdělit 50/50 a čerpat výhody obojího. Zaměstnání na půl úvazku vám poskytne potřebnou jistotu a zázemí a zbylý čas si vyhradíte na podnikání – seberealizaci a budování projektů přesně podle vašich představ. Poradíme vám, jak zvolit správný směr, vše zvládnout a dosáhnout úspěchu.

Výhody a nevýhody podnikání při zaměstnání

Ihned zapomeňte na to, že byste podnikání řešili po večerech při práci na plný úvazek. Jen by vám to vzalo elán a veškerý čas pro rodinu a přátele. Staňte se nezávislými po malých krůčcích. Podnikání při zaměstnání na částečný úvazek je nejlepším řešením. Nicméně i toto řešení má nejen výhody, ale také svá úskalí. Pojďme si je vyjmenovat ještě před tím, než se pustíte do samotného vymýšlení svého budoucího businessu.

Výhody podnikání při zaměstnání

  • jistota nějakého stabilního příjmu
  • možnost přivydělat si a ve výsledku dosáhnout vyšší odměny, než byste dostali při práci na plný úvazek
  • seberealizace a uskutečňování vlastních myšlenek
  • menší nejistota a strach z neúspěchu
  • work life balance (dostatek času na práci i na své blízké)
  • postupné budování nezávislosti, která se časem může proměnit ve 100 %

Úskalí a nevýhody podnikání při zaměstnání

  • podnikání není úplně jednoduché, ne vždy jde vše přesně podle plánu
  • je dobré si vytvořit finanční rezervu, kdyby se podnikání nedařilo
  • zaměstnavateli se může po čase přestat líbit, že pracujete jen na částečný úvazek
  • bez souhlasu zaměstnavatele nesmíte využívat jím poskytované počítače, telefony a jiné prostředky ke svým soukromým účelům
  • podnikání ve stejném oboru jako zaměstnavatel může být problematické (Tip: Vyžádejte si písemný souhlas a zkontrolujte si konkurenční doložku ve své smlouvě)

Jestliže máte odhodlání, chuť zkoušet nové věci a jste ochotni obětovat čas ze svého volna, pak se do podnikání směle pusťte. A i když to bude na začátku těžké, o to větší radost budete mít, když se to povede.

Co si vybrat aneb v čem začít podnikat

Rozhodli jste se podnikat při zaměstnání a nastala otázka – v čem? Na trhu ještě zdaleka není vše, takže máte volné pole působnosti. Je třeba hledat a přemýšlet, co lidé potřebují a za co by byli ochotni zaplatit. Vždy se dá najít příležitost.

Základními otázkami při výběru podnikání jsou tyto tři: Co umíte?, Jaké máte vzdělání a zkušenosti? a Jaká je konkurence?.

Nepouštějte se do ničeho, v čem si nejste jisti v kramflecích, bylo by to pak pro vás o to náročnější a pracnější. Hledejte činnosti, které vás baví a jdou vám. Jen v tom, co děláte rádi a s chutí, můžete být skutečně dobří. A lidé to poznají.

Čtěte inspirativní časopisy, knihy, internetové články a sledujte příběhy úspěšných lidí. Tak najdete spoustu tipů a rad, které vám mohou vnuknout zajímavou myšlenku a vytvořit odrazový můstek pro vaše podnikání. A nezapomeňte hledat konkurenční výhodu, která vás odliší. Díky ní bude o mnoho snazší se v branži prosadit.

Zjistěte, zda by byl ve vašem okolí o váš produkt nebo službu zájem. Neptejte se však jen svých známých, ale širšího okolí. Ptejte se vašich skutečných potenciálních zákazníků.

Náš tip: Velmi dobrým způsobem, jak zjistit, jestli by byl o váš potenciální produkt nebo službu zájem, je vytvořit si (nebo si nechat vytvořit) krátkou analýzu klíčových slov, ze které mimo jiné vyčtete, jak je daný produkt či služba vyhledávaným. Vysoká hledanost nějakého produktu značí vysokou poptávku. S analýzou klíčových slov vám rádi pomůžeme, více zde.

Jak získat první zakázky a udržet si je

Překvapte, potěšte a zaujměte. Využijte sílu emocí, příběhů a jasně svým budoucím zákazníkům vysvětlete, proč mají chtít právě to, co nabízíte, a právě od vás.

Vytvořte si svůj vlastní web a investujte do reklamy. Reference jsou nejlepší způsob, jak získat nové zákazník, ale je také potřeba se zviditelnit a oslovit širší publikum, abyste měli dostatek zakázek. Díky webu budete snadno dohledatelní a jednoduše vždy předáte klientům kontakt a potřebné informace o vašem podnikání.

Abyste si své nově nabyté zákazníky udrželi, hýčkejte si je od první chvíle. Hezky s nimi komunikujte, neodbývejte je a nestyďte se nabídnout jim něco navíc. Jejich loajalita pro vás bude v budoucnu nenahraditelnou devizou.

Time management jako nezbytnost pro osobní produktivitu

Pečlivé plánování, určení priorit a rozvržení dílčích úkolů během dne vám nevýslovně pomůže. Budete tak mít jasno, kolik činností v daný den musíte zvládnout. Důležité je v tomto případě i slovíčko KDY. Určitě se nevyplatí tahat své podnikání do zaměstnání a ani ochuzovat rodinu o společné chvíle. Důkladně proto promyslete, kdy a jak dlouho se budete jednotlivým činnostem věnovat a to také dodržujte.

Objednávky se hned sypat nemusí a i když to ze začátku půjde pomaleji, nevěšte hlavu. Trpělivost růže přináší. A i kdyby se vašemu podnikání nakonec nezadařilo, nevadí. Získáte nespočet cenných zkušeností, které se vám budou v budoucnu ještě určitě hodit.

Autor: Sylvie Kavíková

Podnikání při zaměstnání – jak začít a hned neskončit
4.8 (96.92%) 13 votes
Sdílet
Analýza webu ZDARMA