Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top
jakmy.cz / Copywriting  / Jak do copywritingu začlenit SEO a naopak

Jak do copywritingu začlenit SEO a naopak

Copywriting může sám o sobě fungovat, ale nepřinese vám takové výsledky jako s pomocí SEO. Krásně a čtivě vyhlížející články, poutavé texty u kategorií a další copy na vašem webu – to vše je hezké, ale je také potřeba o tom dát vědět světu. Přesně proto je tady SEO. Na co při psaní textů pamatovat a čeho tím dosáhnete?

Spojením copywritingu a SEO neprohloupíte

Ano. Můžete utrácet nemalé peníze za placenou reklamu, ale mnohem lepší je reklamou podporovat již dobře zvládnuté SEO.

SEO = Search Engine Optimization. V překladu toto slovní spojení znamená optimalizaci pro vyhledávače. Pod tímto pojmem si představte soubor pravidel, při jejichž dodržení dosáhnete lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání. Laicky řečeno, uživatelé vás, resp. váš web a jeho jednotlivé stránky, při hledání na internetu snadno najdou prostřednictvím klíčových slov, která zadávají do vyhledávače (například na Google.cz nebo Seznam.cz).

Spojení copywritingu a SEO a jejich kvalitní provedení má dvě hlavní výhody. První výhoda je v tom, že na svůj web přilákáte nové návštěvníky, a pokud si je zde hned dobře „zaháčkujete“ a dostatečně zaujmete, změníte je v zákazníky. Druhá výhoda spočívá v zobrazování vašeho obsahu ve výsledcích vyhledávání na prvních pozicích (jen skutečně málo lidí prochází další stránky, které vyhledávač „vyplivne“). Toho dosáhnete přesvědčením vyhledávačů, že právě váš obsah je tím nejrelevantnějším výsledkem pro hledanou frázi, tedy klíčové slovo. Jak všechny tyto mety úspěšně splnit? Jak spojit copywriting a SEO?

Jak dělat SEO Copywriting

SEO se skládá z různých prvků. My se nyní zaměříme na ty, které nejvíce souvisí s tvorbou textů na webu. Které SEO faktory to jsou, jež vám pomohou váš obsah zviditelnit? A díky čemu vaše stránky vyhledávače s chutí zaindexují (=uloží do databáze)?

seo a copywritingZajímavý, unikátní a čtivý obsah zaměřený na to, co lidi zajímá

Základem je nekopírovat, psát čtivě a zajímavě. Psát především pro lidi. Ale jak zjistit, co lidi zajímá? Studnicí odpovědí na tuto otázku je analýza klíčových slov. Pokud ji nemáte k dispozici rozsáhlou a komplexní, vyplatí se udělat si alespoň malou vlastní podle návrhů klíčových slov například z nástrojů Google AdWords a Sklik. Může z toho vzejít plno skvělých námětů na články, které budou užitečné a chtěné ze strany uživatelů.

 

Základem je nekopírovat, psát čtivě a zajímavě.

Náš tip: Doporučujeme komplexní analýzu klíčových slov. Je mnohem větším přínosem než krátkozraké vyhledávání klíčových slov, protože máte přehledně a na jednom místě vše, co vaše zákazníky zajímá. Rovněž také víte, co požadovat po copywriterech, aby zapracovali do vašich článků a textů. Více o SEO zde.

 

Jedinečný obsah na každé stránce

Dejte si tu práci a na každé stránce na webu vytvořte jedinečný obsah (titulek, popisek i text). Rovněž i každá stránka podle filtrů by měla mít svou jedinečnou URL. Jen tak docílíte správného zobrazování stránek na relevantní hledané fráze.

Jedinečným obsahem myslíme v tomto článku především text, ale neměli byste zapomínat ani na multimediální obsah (obrázky, fotografie, videa apod.). To jsou totiž prvky, které dělají články i jednotlivé stránky čtenějšími a zajímavějšími nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače.

 

Kvalitně zpracovaný titulek a meta description

Titulek – lákadlo pro vyhledávače i uživatele. Je to to první, co člověk i vyhledávač spatří, takže je dobré mít hned na začátku klíčové slovo a pokračovat poutavě. Hned pod tím je neméně důležitá část – meta description. Vyhledávačům sice moc neříká (vyhledávače meta description nezahrnují do hodnocení webu), ale když tímto textíkem zaujmete uživatele, následuje proklik na váš web.

Příkladem může být podstránka SEO Praha, inspirujte se.

Klíčová slova, nadpisy, anchor texty a alternativní texty obrázků

Nebojte se jich! V umístění na dobrou pozici ve vyhledávání vám skvěle pomohou také tyto prvky:

– Klíčová slova v různém skloňování, pádech, množném i jednotném čísle apod. Jen je potřeba to s nimi nepřehánět, aby text nepůsobil strojově a byl čtivý a líbivý.

– Anchor text interních a externích odkazů. Měl by obsahovat klíčové slovo, ale zavrhovat můžete i frázi například „klikněte zde“. Odkazové portfolio by mělo být rozmanité, a proto jej do anchor textů také můžete zařadit.

– Alternativní text obrázků neboli popisek obrázků.

Tím zaujmete především vyhledávače. Uživatele si získáte přehledným členěním článků, tučným zvýrazněním slov v textu, nadpisy, seznamy, videi či obrázky a tabulkami. Jednolitý text bude číst jen málokdo.

 

Aktualizace obsahu na stránce a prolinkování potěší především vyhledávače

Nenechávejte váš obsah spát. Updatujte jej a dejte tím vyhledávačům znamení „tady jsem“. Tím samozřejmě ale nemyslíme, ať měníte již publikované články. Pracujte s aktualitami, rozšiřujte informace a pravidelně publikujte nové články.

Prolinkování textů, ať už interními nebo externími odkazy je také ku prospěchu a k lepší nalezitelnosti vašich stránek.

Při použití SEO Copywritingu váš web ožije, a to nejen skvělým obsahem, ale i novými návštěvníky, kteří jej lehce objeví. A to se určitě vyplatí. Píšeme texty kreativní, poutavé a prodejní, pokud budete chtít poradit, napište nám nezávazně.

Autor: Sylvie Kavíková

+ 3 případovky + 1 mil. Kč