Budování vztahu se zákazníky, jak na to?
Zákazníci. Slovo, které je pro podnikatele a firmy téměř svatým pojmem. Bez zákazníků by totiž nemohli dělat to, co dělají, protože by jejich produkty a služby nešly na odbyt. Jejich získání však není vůbec jednoduché. Je to téměř jako námluvy. Musíte se snažit, abyste je okouzlili.
Dnešní doba je o to těžší, že na každém rohu číhá konkurent, který nespí. Musíte proto nabídnout něco unikátního, zajímavého, zábavného, netradičního a jednoduše úžasného. A nejlépe ještě za skvělou cenu a co nejrychleji. Není to žádná legrace, ale pěkná dřina.
Nejvíce energie a finančních prostředků požírá právě získávání nových zákazníků. Proto, když je úspěšně ohromíte, držte si je zuby nehty. Budujte s nim vztah, nejlépe dlouhodobý, na věky věků. Protože když vám utečou, když je necháte odejít ke konkurenci, ve většině případů už se nevrátí. A vy budete muset začínat znovu.
Co si představit pod budováním vztahu
Vztah se buduje na totožných potřebách, názorech a na sdílení emocí. Pokud jsou emoce spojené s vaším produktem, službou, lidmi, kteří je nabízejí, a celkovým působením značky kladné, lidé o vás budou rádi mluvit a budou se k vám vracet. Vztah ke značce je jako vztah mezi partnery. Měla by zde fungovat otevřená a transparentní komunikace bez lží.
Stačí jedna chyba a člověk ztratí důvěru. Vztahy jsou velmi křehké a není radno péči o ně podceňovat. A co má největší přínos – pozorně svým zákazníkům naslouchejte.
Proč budovat dobré vztahy se zákazníky
Když máte se svými zákazníky dobré vztahy, nakupují u vás pravidelně a vy tak máte jistotu stálého příjmu. Čím spokojenější jsou, tím více vás doporučují ve svém okruhu rodiny, přátel a známých. Doporučení má obrovskou sílu, představuje nejdůvěryhodnější a tedy nejúčinnější prostředek propagace.
Pikoška z jakmy: Víte, že drtivou většinu našich klientů jsme doposud získávali pouze na doporučení?
Jak si udržet věrného zákazníka
Musíte být minimálně stále stejně dobří, v ideálním případě lepší a lepší. Zákazníkům, kteří u vás pravidelně nakupují, nabízejte stále něco navíc. Obohacujte je, poraďte jim, věnujte jim speciální slevy, nechte je vyzkoušet novinky a zvěte je na mimořádné akce, kde nemá přístup jen tak někdo. Říkejte jim všemi možnými způsoby, že jsou pro vás něco víc. V čem především nesmíte polevit a co vytváří zákaznickou věrnost?
- Špičkové služby a kvalitní zboží
- Rychlý a precizní servis
- Předávání relevantních informací skrze přesně zacílený marketing například prostřednictvím direct mailu
- Věřnostní programy šité na míru
- Příjemné a vstřícné jednání (lidé komunikující po telefonu, v kamenných prodejnách i přes internet)
Budujte, budujte, budujte. Je to výhra, kdy získáte vy i vaši zakáznici. A oboustranná spokojenost tvoří základ dobrého vztahu.
Autor: Sylvie Kavíková