Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top
jakmy.cz / Byznys  / 4 důvody proč publikovat články aneb proč psát blog

4 důvody proč publikovat články aneb proč psát blog

Jste majitelé e-shopu a ještě nemáte blog? Udělejte si na něj čas vy sami nebo přizvěte copywritery, kteří s lehkostí předají vaše myšlenky dál. Vyplatí se to. Jaké jsou důvody publikování článků a proč byste to měli vyzkoušet?

Vaši zákazníci vám budou vděční a budou se vracet

Poraďte, předejte užitečné informace či své zákazníky inspirujte například ve zkrášlování interiéru nebo sebe sama. Lidé na internetu hledají pomoc, tak jim neváhejte nabídnout pomocnou ruku. Čtenáři vždy ocení souhrny nových trendů, hodnocení a recenze, rady při výběru produktů i v péči o svůj zevnějšek. Je nespočet možností a témat, o čem články psát, abyste vašim zákazníkům dali něco navíc a oni se k vám pak vraceli. Když se do psaní pustíte, může být výsledkem to, že se vaši čtenáři nechají inspirovat právě vašimi tipy, co si pořídit, a navíc to pořídí na vašem e-shopu!

Ovšem je nutné nezapomenout, že čas je drahý. Lidé jej nechtějí ztrácet čtením nepodstatných a zbytečných blábolů. Pište to, v čem se vyznáte a čím své čtenáře skutečně obohatíte. Tvořte hodnotný obsah. Nepublikujte něco jen proto, aby blog nezel prázdnotou. Avšak udržujte pravidelnost. Nemusíte články publikovat každý týden, pokud nemáte tolik co říct, ale konzistentnost si udržujte, ať na vás čtenáři nezapomenou.

Tip: Jak tvořit hodnotný obsah? Přečtěte si 7 věcí, bez kterých se neobejde dobrý článek

 

Udržíte si stávající zákazníky a přilákáte nové

Toho docílíte dvěma způsoby. První se opírá o samovolné šíření. Váš zákazník si přečte článek, líbí se mu a rozhodne se ho sdílet dál. Na sociálních sítích, zasláním odkazu svým blízkým apod. To je skvělá varianta a vaším primárním cílem by při psání článků mělo být právě toto. Měli byste mít vždy na paměti, že článek se má líbit hlavně vašim zákazníkům.

Druhým způsobem je cílené šíření za pomoci klíčových slov. Když do článku umístíte hledané výrazy, lidé váš článek najdou a co víc, budou chtít znát přesně to, co v něm zmiňujete. Ale zase to s klíčovými slovy nepřehánějte. Článek má být čtivý, ne změť klíčových slov, které ve výsledku vytvoří pouze cosi, co je článku podobné.

Samozřejmě můžete k šíření svých článků na blogu použít i placené nástroje. To už je na vás. Například zviditelnění článků přes Facebook reklamu je vhodnou variantou.

Obsahový marketingZvýší se povědomí o vašich službách

Nesporným důvodem, proč publikovat články, je zvýšení povědomí o vašich službách a nabízených produktech. Nejen, že prostřednictvím článků předáváte něco ze svých zkušeností, zajímavosti a inspiraci, ale je to také ideální prostor k tomu, seznámit vaše zákazníky s tím, co nového chystáte, co skvělého nabízíte a co by určitě neměli přehlédnout. Sdělte jim například, jaké jsou trendy roku 2018 a přitom zmiňte, že právě takové trendy věci najdou u vás. Samozřejmě to s propagací svých produktů a služeb nepřehánějte, aby čtenáři nenabyli pocitu, že jim nechcete pomoci, ale spíše jen prodat své zboží.

 

Čtěte také O čem psát blog? 8 tipů na témata článků

 

Poznáte své zákazníky a oni poznají vás

Vedle sociálních sítí je blog skvělým místem, kde můžete komunikovat se svými zákazníky. V komentářích pod články mohou vyjádřit svůj názor a vy tak zjistíte, co se jim líbí a co naopak ne. Vaši zákazníci vás prostřednictvím článků lépe poznají a máte zde také skvělou příležitost získat si důvěru, že jste skutečně odborníci ve svém oboru.

Vytvářejte psaním článků komunitu, která sdílí vaše názory a obdivuje vaši činnost. Buďte vašim zákazníkům blíž. Staňte se jejich rádcem, pomocníkem, možná i kamarádem.

Psaní blogu tedy určitě není od věci. Na sociálních sítích ani nikde jinde toho nedokážete říct tolik najednou. A když ano, ztratíte se to pod novými příspěvky. Na blogu budou články věčné a snadno dohledatelné. Tak se nebojte publikování článků a směle do toho! Držíme palce.

Autor: Sylvie Kavíková

+ 3 případovky + 1 mil. Kč