O čem psát blog? 8 tipů na témata článků
Psát články je jedna věc ✅ Ale vymýšlet poutavá témata je věc druhá a ne vždy úplně jednoduchá. Připravili jsme proto pro vás osm tipů, o čem psát blog.
Co lidi obecně zajímá a čím je můžete přilákat a bavit. A zda si články napíšete sami, nebo k tomu přizvete nějakého profesionálního pisatele, je už čistě na vás.
Upozornění na novinky a nahlédnutí do budoucnosti
Novinky a zajímavé akce budou lákadlem vždy. Zákazníci chtějí znát, co je u vás nového a co chystáte. Někteří si dokonce touží jako první koupit tričko z vaší nové kolekce, čekají na každou zajímavou slevovou akci a mají v plánu se zúčastnit téměř všech událostí, které pořádáte. Tak jim o tom, co připravujete, dejte vědět a směle věnujte celý článek novinkám na nadcházející sezónu, nalaďte své příznivce na připravovanou akci a ukažte jim, na co se mohou těšit. A oni se na to budou těšit.
Rady a návody, jak něco vytvořit nebo zkombinovat
Předejte něco ze svých zkušeností. Ukažte, že jste jednička v oboru a víte, co děláte. Poraďte svým zákazníkům, jak si vylepšit interiér a co pro to použít, jak si z vašich dekoračních látek, které prodáváte, ušít krásný polštářek nebo jak moderně zkombinovat jednotlivé kusy oblečení z vaší nabídky. Je jedno, co je vaším oborem podnikání, vždycky je co říct.
Náš tip: Proč vůbec něco psát? Přečtěte si 4 důvody, proč publikovat články aneb proč psát blog
Případové studie a výsledky vaší práce
Představte světu, co se vám povedlo na názorném příkladu. Jak to celé probíhalo a k čemu jste dospěli. Například, jak se vám povedlo do výroby zavést nový stroj nebo jak jste sehnali netradiční exotický materiál, který jinde není k dostání. Ale nemějte strach ukázat ani postupy a situace, které se vám nepovedly. Chybovat je lidské a zákazníci ocení vaši snahu. Ocení to, že se nebojíte vyjít s kůží na trh.
Tip: Rovnou se podívejte, jak by taková případová studie mohla vypadat.
Inspirativní články a ukázky, jak by to mohlo vypadat
Inspirativní články nemusí být ani tak o textech. Je to přesně ten případ, kdy obrázky a fotografie vydají za tisíc slov. Napište jen krátké průvodní řádky a jinak nechte volné pole působnosti krásným interiérům, stylovým kombinacím oblečení apod. Přidaná hodnota těchto článků tkví ve velké pravděpodobnosti, že si lidé řeknou: „To chci taky!“ a když jim tam šikovně přistrčíte své produkty, je velká šance, že si je koupí.
Informace ze zákulisí firmy
Když dáte svým zákazníkům nahlédnout do zákulisí, budou mít pocit, že jsou téměř součástí vašeho týmu, a tím se zvýší i jejich loajalita k vám. Vytvořte příběh o výrobě vašich produktů nebo o tom, jak poskytujete svou službu – jak stříháte vlasy nebo opravujete počítač. Odhalte zkrátka průběh dění ve firmě a získejte si srdce svých zákazníků.
Hra s čísly se mnohdy vyplácí
Všichni lidé nejsou jen na líbivé obrázky a fotografie. Někteří milují čísla a jen skrze ně si získáte jejich důvěru. Hrajte si proto alespoň občas i s čísly. Poskytněte statistiky, číselná srovnání a zajímavé souhrny. Tím můžete na svém blogu pro změnu rozvířit zajímavou debatu, ze které se třeba dozvíte netradiční názory svých zákazníků a jejich pohled na věc.
Úvahy a zamyšlení nad aktuálním děním
Nestyďte se polemizovat o aktuálních situacích ve vašem oboru. Dáte tím najevo, že máte svůj názor, a zároveň, že sledujete novinky a udržujete si přehled. V očích zákazníků tak můžete opět zase o něco vyrůst.
Náš tip: Co všechno byl mě článek obsahovat? Přečtěte si 7 věcí, bez kterých se neobejde dobrý článek
Rozhovory s osobnostmi v oboru
Udržujete kontakty se zajímavými lidmi? Využijte toho! Sepište s nimi rozhovor točící se okolo jejich života a zkušeností s vašimi produkty nebo službami. Výrazná a obdivovaná osobnost vám může vaše publikum fandů zvýšit o pěknou řádku.
O čem psát? Závěr
Co tedy zákazníka stoprocentně přitáhne na váš blog? Poutavé články nabité informacemi a doplněné souvisejícími obrázky. Ještě, než začnete článek psát, zamyslete se, jestli byste na místě zákazníka na článek opravdu klikli a s chutí si ho přečetli. To vám mnohdy pomůže při úvaze nad tématem článku. A pokud jste v úzkých a zrovna nenapadá, o čem psát blog, sáhněte po osvědčených tématech:
- Upozorněte na novinky, které se v následujícím období chystají: Dáte tak zákazníkovi možnost, nakouknout pod pokličku a zároveň ho natěšíte na nové věci.
- Přidejte rady, tipy, návody: Prodáváte krásné látky? Pak je na místě článek na ušití slušivé sukně.
- Případové studie a výsledky vaší práce: Zhodnoťte objektivně to, co se vám povedlo, ale i to, co se zrovna moc nepovedlo. Upřímnost každý ocení.
- Inspirativní články a ukázky: Články nabité fotografiemi zákazníci milují!
- Informace ze zákulisí: Nechte zákazníka nakouknout za oponu. Natočte video ze své práce nebo nafoťte fotoseriál.
- Aktuální dění: Jsou ve vašem oboru nějaké chystané novinky? Podělte se se zákazníky o své dojmy a názory.
- Rozhovory s osobnostmi v oboru: Rozhovorem se zajímavou osobností nikdy nic nezkazíte. Ale dejte si záležet na pokládaných otázkách.
A ještě malá rada na závěr: Nikdy nepiště texty na sílu. Někdy je lepší týden nevydat článek a nechat uzrát poutavé téma než vydat plytký text, který čtenáři nic nepředá.
Teď už nezbývá nic jiného, než se pustit do psaní! P.S. v zápalu psaní nezapomeňte na klíčová slova a prolinkování, ať mají články ten správný říz!
Autor: Sylvie Kavíková