Případová studie: Nárůst obratu o 190,53 % meziročně při zachování PNO
Když to dobře poskládáte, může to fungovat perfektně. O čem je řeč? Marketingový mix. Pokud k tomu ještě máte dobrý produkt, tak, jako náš klient Dřevoprodej ISPAS, je to značka ideál!
S klientem www.ispas.cz spolupracujeme již od roku 2017, začínali jsme se SEO a postupně přidávali další služby. Posledním dílkem do skládačky byla právě Facebook reklama, která z počátku fungovala dle dohody jen jako sekundární kanál. Viděli jsme však dobré výsledky a klientovi navrhli, že by bylo dobré přesunout kapacity do optimalizace FB reklamy a vytěžit z tohoto kanálu maximum.
Recenze klienta ispas.cz, celý text na konci článku
Přečtěte si, jak se nám podařilo meziročně zvýšit obrat z Facebook reklamy o 190,53 % + pro klíčový sortiment snížit ceny za klik a zvýšit CTR. To vše při zachování PNO.
Osnova
- Kdo je Dřevoprodej ISPAS
- Meziročně +190,53 % zvýšení obratu
- Období před
- Období po + výsledky
- Jak jsme toho dosáhli
- Ukázky reklam
- Ohlasy klienta + reference
- Závěr
Kdo je Dřevoprodej ISPAS?
S internetovým obchodem Dřevoprodej ISPAS pracujeme již řadu let. Klient za námi přišel v roce 2017 s poptávkou po optimalizaci pro vyhledávače, s tím jsme také začali. Po čase se naše spolupráce a postupně jsme přidávali PPC reklamy, e-mailing a nakonec reklamu na sociálních sítích.
Jako poslední v řadě jsme do marketingového mixu přidali Facebook reklamu. Tento kanál po dohodě s klientem z počátku neměl velkou prioritu, to se však postupem času měnilo a jakmile klient viděl, že to funguje, postupně jsme měli možnost inzerovat více a větší prostor pro optimalizaci – zaměřili jsme se na výkonové kampaně začalo se ukazovat, že je Facebook reklama opravdu silný kanál.
Foto: Screenshot webu ispas.cz
Citace od klienta:
“Našeho společného působení velmi cením, jsme spolu v podstatě od úplného začátku našeho podnikání a máme za sebou velký kus práce.”
Meziročně +190,53 % zvýšení obratu z Facebook Ads při zachování PNO
Případovou studii píšeme v období října 2024, proto dává největší smysl porovnat 3 kvartály tohoto roku vs. rok minulý. Porovnávané období je tedy 1.1.2024 – 30.9.2024 vs 1.1.2023 – 30.9.2023.
Jedním z prvních kroků bylo vyhodnocení dosavadní strategie v reklamách na Facebooku. Určili jsme si, jaké jsou naše slabiny a naopak, jaká jsou naše silná místa a na toto jsme se zaměřili při další optimalizaci.
Stanovili jsme si konkrétní cíle, plán pro navyšování rozpočtu a škálování, typy reklam a formáty, sortiment a nastavili strategii. Jakmile jsme měli jasný plán, mohli jsme se pustit do jeho realizace. Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.
Obrázek: Meziroční nárůst tržeb a nákupů z Facebook reklamy
Na grafech níže je vidět meziroční nárůst hodnoty konverzí v Google Analytics 4. Vyfiltrováno pouze na placené FB reklamy (facebook/cpc).
Foto: Data z GA4, facebook/cpc
Období před (2023 – první 3 kvartály roku)
Facebook nám jako marketingový kanál zpočátku sloužil spíše pro budování brandu, výkonové kampaně taky běžely, ale ne s dostatečnou prioritou, jak se ukázalo.
Jakmile jsme usoudili, že je ve Facebook reklamě větší potenciál, s klientem jsme vše probrali a navrhli jsme, že s ostatních kanálů, které máme optimalizované a běží perfektně (Google Ads), přesuneme část kapacit do FB reklamy a zaměříme se na výkonové kampaně. Společně s tímto doporučením jsme klientovi navrhli postupně zvyšovat inzertní náklady pro tento kanál – klient souhlasil a dal nám volnou ruku se slovy “zvyšujte dle potřeby, dokud budeme držet stanovené cíle, je to na vás”. Challenge accepted 💯
Foto: Tržby z FB reklamy za rok 2023
Období po – Výsledky (2024 – první 3 kvartály)
Po aplikaci nové strategie jsme se dostali během několika měsíců na perfektní výsledky a kampaně jsme mohli dál škálovat.
Meziročně jsme díky optimalizacím:
✅ zvýšili obrat o +190,53 %
✅ výrazně zvýšili počet nákupů
✅ snížili cenu za klik (CPC) u klíčových kampaní o 13,78 %
✅ zvýšili CTR o 2,32 %
A to vše při zachování PNO.
Foto: Tržby z FB reklamy 2024 vs. 2023
U klíčových kampaní jsme snížili cenu za proklik.
Screenshot: Meziroční srovnání CPC; zdroj: Facebook reklamní účet
CTR se lehce zvýšilo.
Screenshot: Meziroční srovnání CTR; zdroj: Facebook reklamní účet
Jak jsme dosáhli takových výsledků
Optimalizovat – testovat – čekat na výsledky – vyhodnocovat. A stále dokola. To je naše práce a to milujeme. Součástí úspěšných reklam je i dobrá nabídka, což jsme s klientem také konzultovali.
Nestačí pustit základní reklamy a doufat. Je nutné nad kampaněmi přemýšlet a snažit se přijít na takový mix reklam, který zafunguje právě vám.
A pokud už dosahujeme dobrých výsledků, nesmíme usnout na vavřínech a snažit se z toho vymáčknout ještě více.
V rámci definovaného období jsme mimo jiné zapracovali:
- Nové typy reklam a vizuálů.
- Novou strukturu kampaní.
- Jasné cíle a postup pro A/B testování.
- Jasné cíle pro vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých reklam / sestav / kampaní.
- Postup pro škálování rozpočtů.
Ukázky vybraných reklam
Proč se nám to podařilo?
… A funguje to takhle všude?
Každý business má svá specifika a ne vše dokáže pomocí Facebookových reklam vydělat. Typicky na Facebooku funguje spíše zboží levnější či střední cenové hladiny.
A zejména pak sortiment, který je více náchylný k impulsivním nákupům.
Je však nesmírně nutné vystřílet všechny ostré náboje, než Facebook reklamu zavrhneme. K tomuto rozhodnutí musíme mít dobrá data. Udělali jsme pro kampaně vše? Zkoušeli jsme různé typy reklam, různé typy sdělení? Měli jsme vhodně alokovaný rozpočet? A co cílení? …
A/B test je v rámci Meta ads stejně důležitý, jako v každém jiném výkonovém kanále. A pokud najdete ten správný mix reklam, cílení a nabídky – můžete růst třeba o 190% ročně.
Co říká klient k naší spolupráci?
Chcete podobné a ještě lepší výsledky pro váš web?
Pošlete nám
zprávu nebo zavolejte
Tomáš Zabloudil, CEO