Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top
jakmy.cz / Byznys  / Případová studie: Jak jsme snížili PNO v PPC reklamě o dvě třetiny na 6,60 %
Případová studie PPC reklama

Případová studie: Jak jsme snížili PNO v PPC reklamě o dvě třetiny na 6,60 %

V této případové studii vás přesvědčíme o tom, že i poměrně konkurenční obor, jakým je prodej elektroniky a gadgetů, může dosahovat v placených kampaní perfektních výsledků s PNO kolem 7 %. Ukážeme vám postup, jakým jsme toho dosáhli a uvidíte, že pokud se do kampaní vloží dostatečná láska a spojí se to s vysokými ambicemi klienta, výsledky se brzy dostaví.

Začátek

Na konci roku 2019 jsme zahájili spolupráci s Samuelem a Tomem z Milica.cz. Samuel nás kontaktoval, jestli nedokážeme zlepšit výkon jejich placených kampaní. Podívali jsme se do kampaní a měřících nástrojů a usoudili jsme, že tam jistý potenciál je. Web měl také velký potenciál z pohledu SEO, ale pěkně popořadě. Po chvílích námluv jsme se s klientem dohodli nejdříve na správě PPC kampaní s možností dalšího rozšíření služeb, pokud ukážeme, co v nás je. To byla výzva!

 

Společnost Milica je internetový obchod se sortimentem zejména z oblasti elektroniky a gadgetů.

Možná si říkáte, že je to velmi konkurenční obor a PNO nelze udržet pod rozumnou hladinou, ale jde to. Správný přístup, hbité reakce ze strany klienta a systematický postup s trochou lásky ukázal, že je možné zvýšit tržby, snížit náklady na kampaně a dostat se na PNO 6,60 %.

 

Vysvětlení pojmu PNO: Podíl nákladů na obratu (PNO) vyjadřuje % hodnotu nákladů vydělenou hodnotou dosažených konverzí. Tedy „kolik vás reklama stála“ vs. „kolik vám přinesla“?

Cíle spolupráce s Milica.cz

Hlavní cíl: snížit PNO v Google Ads pod 15 %.

Na začátku každé spolupráce je třeba určit si společné cíle, které musí být jasně měřitelné a ověřitelné. U PPC kampaní to platí dvojnásob.

Každý obor, i ten nejméně „sexy“, má šanci na perfektní výkon v on-line marketingu.

Výkon kampaní před začátkem spolupráce

Původní průměrný podíl nákladů na obratu (PNO) 21,39 % (výsledky za období 21.8.2019 – 27.11.2019).

Výsledky kampaní pod naší správou

A výsledek naší spolupráce? PNO kolem 7 % již po pár měsících spolupráce (bližší čísla i data s výsledky očištěnými od vlivu Vánoc čtěte dále v textu). Zvýšili jsme razantně tržby a snížili náklady na kampaně.

 

Tržby vs. cena

Průběh spolupráce Milica.cz + jakmy s.r.o.

Na rozdíl od předchozího správce kampaní, který vsadil všechno na automatizaci kampaní a dále již kampaně příliš neoptimalizoval, my jsme na to šli trochu jinou cestouNejdříve jsme se snažili pořádně poznat klienta a jeho eshop.

Na základě toho jsme pak vymysleli kampaně a celkovou strategii. Taktéž jsme se výrazně zaměřili na detaily, které předcházející správce kampaní zcela opomněl jako je např. optimalizace textace v Google nákupech a podobně.

 

V rámci správy PPC jsme realizovali následující postup

  1. Strategická analýza – analýza konkurence, potenciálu produktů, hledanost, GAP analýza (vše pro interní potřebu).
  2. Kompletní smazání původních kampaní.
  3. Manuální vytvoření kampaní s vlastními texty (oproti předcházející agentuře, která používala dynamickou textaci).
  4. První 2 měsíce nulová automatizace, manuální nastavování nabídek dle aktuální výkonnosti.
  5. Optimalizace klíčových slov (KW), vylučující klíčový slova, úprava textace pro naplnění search intent a zvýšení skóre kvality.
  6. Přidání rozšíření do kampaní (SMS zpráva, volání, popisky, odkazy, strukturované úryvky).
  7. Nastavení Google nákupů, úprava nabídek, cílových produktů a další.
  8. Průběžná analýza konkurence, jejich textů a reklam. 
  9. Následná optimalizace textací v XML feedu a návrhy na změny (název produktů, klíčová slova, popisky, CTA).
  10. Vytvoření publik, vyhodnocování kvality, další práce a kontrola nabídek.
  11. Omezení určitých klíčových slov, které jsou sice relevantní, ale vysoce konkurenční (např. bezdrátová sluchátka).
  12. Google Nákupy – Přechod na tROAS.

Kontinuální činnosti každý měsíc

  • Optimalizace a ladění textace, klíčových slov, obsahových reklam a další.
  • Sledování dat z měřících nástrojů (Google Analytics) a vyhodnocování dalšího potenciálu.
  • Upozorňování na nedostatky, doporučování dalších konkrétních postupů.
  • Monitorování konkurence a její vliv na cenu za proklik. Například Alza spustí novou kampaň, která cílí na stejnou produktovou řadu – my reagujeme. 

Optimalizace webu, díky které jsme zlepšili výkon PPC kampaní

  • Základní optimalizace UX.
  • Rady ohledně dalšího směřování projektu z business hlediska.
  • Textace webu.
  • Práce s klíčovými slovy napříč celým webem + CTA v Google nákupech.
  • Analýza potenciálu produktů, které ještě nebyly zařazeny do prodeje, ale uvažuje se o nich. 

 

Výsledky

Podíl nákladů na obratu (PNO) z původního průměru přes 20 % 

  • jsme snížili na 7,08 % (1.12.2019 – 28.3.2020)
  • resp. 6,60 % (data očištěná o vliv Vánoc, od 1.1.2020 – 28.3.2020)

Co se nám společně s klientem podařilo …

Zvýšit konverzní poměr webu

Konverzní poměr

Výrazně snížit denní náklady na Google Ads

Celkové denní náklady na Google Ads

Zvýšit počet stránek na jednu relaci

Počet stránek na jednu relaci

Zásadně zvýšit míru prokliku (CTR, click through rate)

Denní CTR

Závěr

Z původního průměrného PNO 21,39 % před započetím spolupráce jsme se dostali na průměrné PNO 7,08 % (resp. 6,60 % s daty očištěnými o vliv Vánoc). 🚀

 

Snížili jsme PNO o dvě třetiny na 6,60 %.

V každém oboru lze zvýšit tržby za udržení nákladů pod kontrolou a dosahovat perfektního PNO. Je třeba postupovat systematicky, měřit, optimalizovat, neflákat to, často sahat do kampaní a pravidelně komunikovat s klientem.

Vyberte si agenturu, která je zkušená a dodá vám výsledky. Důvěřujte jejím procesům. Pokud má agentura již nějakou historii a specialisté dlouholeté zkušenosti, budete z toho jen těžit a pozitivně se to projeví na výkonu vašeho webu, tržeb a zisku.

Na závěr ještě slova Toma a Samuela z Milica.cz při začátku spolupráce.

Klient - Tomas

Klient - Samuel

Další naše recenze na Google najdete zde.

Naše reference jsou Potten & Pannen, Worksafety.cz, Kytary.cz, Boatpark.cz, MMA-shop.cz, Pubec.cz, CRDR, ispas.cz, KAMA, Respect.cz, Arboristickaakademie.cz, Samolepici-etikety.cz a mnoho dalších.

+ 3 případovky + 1 mil. Kč