Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top
jakmy.cz / Optimalizace  / 11 nevšedních a rychlých UX tipů pro Váš eshop

11 nevšedních a rychlých UX tipů pro Váš eshop

Pokud chcete ve vysoce konkurenčním on-line prostředí dosahovat úspěchu, měli byste ladit i ty nejmenší detaily. V článku vám popíšeme, o jaké věci jde a co byste měli konkrétně dělat pro to, abyste dosahovali lepších tržeb. Přečtěte si 11 tipů, které můžete využít i vy právě pro váš web.

Strategie Blue Ocean a Red Ocean

V dnešní době vysoké konkurence mezi eshopy je velice těžké přijít s nějakou originální myšlenkou, produktem, nebo službou, která by byla jedinečná a umožnila eshopu realizovat strategii “modrého oceánu”. A tak nezbývá nic jiného než se pohybovat ve vodách plných žraloků – konkurence (a realizovat strategii “rudého oceánu”). 

Z tohoto důvodu je nanejvýš důležité zaměřovat se na detaily a snažit se dělat věci důsledněji, než konkurence a díky těmto postupným zlepšením nakonec zvýšit svůj tržní podíl. 

Jak porazit konkurenci

Obrázek: Strategie modrého a rudého oceánu

U nás v agentuře jakmy s.r.o. se u klientů zaměřujeme na detaily, které často ostatní velké agentury přehlíží a díky tomu v dlouhodobém horizontu překonáváme výsledky jiných agentur (více v případových studiích). 

Jednou z těchto přehlížených oblastí může být základní UX/UI design vašeho eshopu.

Přitom UX/UI design přímo souvisí s mnoha klíčovými metrikami jako je konverzní poměr, doba strávená na stránce, bounce rate apod., ale tím to nekončí.

UX/UI design ovlivňuje i branding a pocity potenciálních zákazníků. 

Špatný design webu je to jako byste šli na obchodní schůzku a vzali si sandále s ponožkami.

Pojďme se proto již podívat na 11 užitečných UX tipů, které můžete využít i vy právě pro váš web.

1. Překrývající se elementy

Velice důležitým prvkem v moderním designu jsou překrývající se elementy. Máte je na webu, pracujete s nimi?

Takto vytvořený design vytváří hloubku a povzbuzuje uživatele ke scrollování webem níže

Překrývaní elementů UX design

Obrázek: Screenshot webu Mana

2. Nepoužívejte klasické odrážky (Bullets)

Místo klasických odrážek používejte různé check-boxy, šipky a ikony.

Dojde ke zvýšení vizuálního zájmu a potenciálního zákazníka tím ještě více ukotvíte na webu. 

3. Mezery mezi písmeny

Některé nadpisy mohou mít ve výchozím nastavení příliš malé mezery mezi písmeny.

Je to tak i u vás? Zkuste přidat mezery mezi jednotlivými písmeny a dodejte tak vašemu eshopu pocit volnosti. 

4. Používejte správná call-to-actions (CTA)

Základní poučka o které si každý řekne: “Jasně, to znám”. Ale pojďme si nalít čistého vína – kdo na to skutečně myslí a hlídá si správné použití?

Můžete zkusit experimentovat s nevšedními CTA v bannerech jako je

🔥 “Chci”,

🔥 “Pošlete mi”,

🔥 “Ano, mám zájem”

🔥 a podobně.

Ideálně vaše CTA piště z perspektivy zákazníka a snažte se dokončit za pomoci CTA jeho myšlenku.

Tedy pokuď chcete, aby zákazník například stáhl váš PDF dokument, tak použijte například: „Ano, chci stáhnout PDF“. Buďte konkrétní.

5. Používejte počítadla

Zobrazte vašim potenciálním zákazníkům různé formy počítadel jako je například:

✅ počet lidí, kteří si daný produkt prohlížejí,

✅ počet lidí, kteří daný produkt nakoupili

✅  nebo odpočet dnů do konce slevy

6. Jedno-sloupcová struktura registračního formuláře

U registračních formulářů, nebo prostě kdekoliv, kde chcete po zákazníkovi informace, používejte jedno-sloupcovou strukturu registračního formuláře.

Tím zajistíte, že se návštěvníkovy oči budou pohybovat přirozeně od vrchu směrem dolů.

7. Umožněte přiblížení (“zoom”) u produktových obrázků

A ideálně mějte unikátní fotky! 😎

8. Myslete na “F” pattern

Většina lidí na webu čte obsah v tzv. F patternu.

To znamená, že nejdůležitější informace dávejte vpravo nahoru na vašem webu. 

F-pattern UX design

Obrázek: „F Pattern“ při prohlížení webu

9. Udržujte nízkou hloubku webu

Zákazník by se měl k cíli proklikat maximálně po 3-4 krocích. 

10. Nepoužívejte carousels a slidery

Na zatáčku vzniku těchto super “jezdících” obrázků se zdálo, že je to dobrá strategie, jak prezentovat produkty apod.

Ale díky studii provedené v aplikaci na webu nd.edu se zjistilo, že na carousel, neboli rotující obrázky, kliklo z 3 755 297 návštěvníků daného webu jen 1,07 % z nich.

Sami si teď můžete ověřit, jak v současnosti vypadá již zmíněný web. Žádný carousel. Jen příjemně dávkované informace, tím jak uživatel postupuje webem níže.

11. Fotka u kontaktu na zákaznickou podporu

Přidejte na váš web kontakt na zákaznickou podporu a ideálně fotku obsluhy, se kterou bude pravděpodobně potenciální zákazník komunikovat.

Reálnou, vyhněte se fotobankám. 🙏

Závěrem

Nepodceňujte prosím žádný z výše uvedených bodů. Když budete pečliví a budete dbát na detaily, tak máte velkou šanci uspět i v dnešním hyperkonkurenčním prostředí.

Taktéž myslete na to, že veškeré UX elementy je třeba pečlivě otestovat pomocí A/B testu a na to je již vhodné přizvat někoho, kdo tomu rozumí.

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat a moc rádi vám pomůžeme zlepšit výkon vašeho webu.

+ 3 případovky + 1 mil. Kč