11 nevšedních a rychlých UX tipů pro Váš eshop
Pokud chcete ve vysoce konkurenčním on-line prostředí dosahovat úspěchu, měli byste ladit i ty nejmenší detaily. V článku vám popíšeme, o jaké věci jde a co byste měli konkrétně dělat pro to, abyste dosahovali lepších tržeb. Přečtěte si 11 tipů, které můžete využít i vy právě pro váš web.
Strategie Blue Ocean a Red Ocean
V dnešní době vysoké konkurence mezi eshopy je velice těžké přijít s nějakou originální myšlenkou, produktem, nebo službou, která by byla jedinečná a umožnila eshopu realizovat strategii “modrého oceánu”. A tak nezbývá nic jiného než se pohybovat ve vodách plných žraloků – konkurence (a realizovat strategii “rudého oceánu”).
Z tohoto důvodu je nanejvýš důležité zaměřovat se na detaily a snažit se dělat věci důsledněji, než konkurence a díky těmto postupným zlepšením nakonec zvýšit svůj tržní podíl.
Obrázek: Strategie modrého a rudého oceánu
U nás v agentuře jakmy s.r.o. se u klientů zaměřujeme na detaily, které často ostatní velké agentury přehlíží a díky tomu v dlouhodobém horizontu překonáváme výsledky jiných agentur (více v případových studiích).
Jednou z těchto přehlížených oblastí může být základní UX/UI design vašeho eshopu.
Přitom UX/UI design přímo souvisí s mnoha klíčovými metrikami jako je konverzní poměr, doba strávená na stránce, bounce rate apod., ale tím to nekončí.
UX/UI design ovlivňuje i branding a pocity potenciálních zákazníků.
Špatný design webu je to jako byste šli na obchodní schůzku a vzali si sandále s ponožkami.
Pojďme se proto již podívat na 11 užitečných UX tipů, které můžete využít i vy právě pro váš web.
1. Překrývající se elementy
Velice důležitým prvkem v moderním designu jsou překrývající se elementy. Máte je na webu, pracujete s nimi?
Takto vytvořený design vytváří hloubku a povzbuzuje uživatele ke scrollování webem níže.
Obrázek: Screenshot webu Mana
2. Nepoužívejte klasické odrážky (Bullets)
Místo klasických odrážek používejte různé check-boxy, šipky a ikony.
Dojde ke zvýšení vizuálního zájmu a potenciálního zákazníka tím ještě více ukotvíte na webu.
3. Mezery mezi písmeny
Některé nadpisy mohou mít ve výchozím nastavení příliš malé mezery mezi písmeny.
Je to tak i u vás? Zkuste přidat mezery mezi jednotlivými písmeny a dodejte tak vašemu eshopu pocit volnosti.
4. Používejte správná call-to-actions (CTA)
Základní poučka o které si každý řekne: “Jasně, to znám”. Ale pojďme si nalít čistého vína – kdo na to skutečně myslí a hlídá si správné použití?
Můžete zkusit experimentovat s nevšedními CTA v bannerech jako je
🔥 “Chci”,
🔥 “Pošlete mi”,
🔥 “Ano, mám zájem”
🔥 a podobně.
Ideálně vaše CTA piště z perspektivy zákazníka a snažte se dokončit za pomoci CTA jeho myšlenku.
Tedy pokuď chcete, aby zákazník například stáhl váš PDF dokument, tak použijte například: „Ano, chci stáhnout PDF“. Buďte konkrétní.
5. Používejte počítadla
Zobrazte vašim potenciálním zákazníkům různé formy počítadel jako je například:
✅ počet lidí, kteří si daný produkt prohlížejí,
✅ počet lidí, kteří daný produkt nakoupili
✅ nebo odpočet dnů do konce slevy.
6. Jedno-sloupcová struktura registračního formuláře
U registračních formulářů, nebo prostě kdekoliv, kde chcete po zákazníkovi informace, používejte jedno-sloupcovou strukturu registračního formuláře.
Tím zajistíte, že se návštěvníkovy oči budou pohybovat přirozeně od vrchu směrem dolů.
7. Umožněte přiblížení (“zoom”) u produktových obrázků
A ideálně mějte unikátní fotky! 😎
8. Myslete na “F” pattern
Většina lidí na webu čte obsah v tzv. F patternu.
To znamená, že nejdůležitější informace dávejte vpravo nahoru na vašem webu.
Obrázek: „F Pattern“ při prohlížení webu
9. Udržujte nízkou hloubku webu
Zákazník by se měl k cíli proklikat maximálně po 3-4 krocích.
10. Nepoužívejte carousels a slidery
Na zatáčku vzniku těchto super “jezdících” obrázků se zdálo, že je to dobrá strategie, jak prezentovat produkty apod.
Ale díky studii provedené v aplikaci na webu nd.edu se zjistilo, že na carousel, neboli rotující obrázky, kliklo z 3 755 297 návštěvníků daného webu jen 1,07 % z nich.
Sami si teď můžete ověřit, jak v současnosti vypadá již zmíněný web. Žádný carousel. Jen příjemně dávkované informace, tím jak uživatel postupuje webem níže.
11. Fotka u kontaktu na zákaznickou podporu
Přidejte na váš web kontakt na zákaznickou podporu a ideálně fotku obsluhy, se kterou bude pravděpodobně potenciální zákazník komunikovat.
Reálnou, vyhněte se fotobankám. 🙏
Závěrem
Nepodceňujte prosím žádný z výše uvedených bodů. Když budete pečliví a budete dbát na detaily, tak máte velkou šanci uspět i v dnešním hyperkonkurenčním prostředí.
Taktéž myslete na to, že veškeré UX elementy je třeba pečlivě otestovat pomocí A/B testu a na to je již vhodné přizvat někoho, kdo tomu rozumí.
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat a moc rádi vám pomůžeme zlepšit výkon vašeho webu.