PPC check-list

Až příliš mnoho PPC specialistů spoléhá na to, že všechno unosí v hlavě. Ta se jim pak občas může nafouknout jako balón a mít tendence odletět oknem někam pryč. Zejména, když se blíží vánoce.

Ti zkušenější z nás ví, že mít „tahák“ se vyplácí. Proto jsem se rozhodl vám jeden sepsat. Stačí se jen mrknout a hned víte, co by bylo fajn s kampaní udělat. Pokud jste na opačné straně pomyslné barikády, berte níže uvedené jako takový „čeklist“ toho, co byste měli od svého PPC specialisty požadovat. Přeji příjemné počtení:

Kontrola útraty: Každý den

Mrkněte, jestli se předchozí den na úrovni kampaně vyčerpal celý alokovaný kredit. Pokud ne, proč ne?

Dále by vás mělo zajímat, jestli náhodou kredit nechyběl. Pokud kampaň klientovi vydělává, a on ji tlumí rozpočtem, je čas na navýšení.

Úprava bidů: Dle potřeby denně, někdy stačí 2-3x týdně

Každá kampaň má TOP slova, která prostě šlapou a je důležité je co nejvíce podpořit. Několikrát týdně byste se měli ujistit, že jsou na optimálních pozicích. V hodně konkurenčních segmentech je potřeba toto kontrolovat každý den!(slevomaty, půjčky, pojištění)

Rozhodně také upravujte bidy u klíčových slov, která pálí rozpočet, ale reálně nemají žádný přínos. A to směrem dolů. Proč si vydržovat taková slova na TOP pozicích, když za ně jen utrácíme? Nezapomeňte, že u větších kampaních může špatně nastavené klíčové slovo během pár dní utratit i pár tisíc.

Dalším krokem při správě PPC reklamy pak je pozastavování špatně výkonných klíčových slov, to snad ani nemusím zmiňovat…

Kontrola inzerátů: Zhruba 2x-3x týdně

Nikdy není na škodu mrknout, jak si stojí inzeráty. Zásada číslo jedna – Vždy mějte alespoň dva v každé sestavě, ať máte s čím srovnávat!

V každém inzerátu byste měli testovat jiné sdělení. Někde fungují čísla, někde výzva k akci… Je velký rozdíl v CTR? Super! Špatný inzerát pozastavte a zkuste nový, který se inspiruje tím lepším a přidáte tak nějaké další sdělení.

Hodně specialistů se zasekne na tom, že vymyslí dva inzeráty, pak nechají zobrazovat jen ten lepší z nich a dál už to pak neřeší. To není správný přístup. Testujte, testujte, a až vám z toho testování bude blbě, testujte ještě víc.

Nová vylučující klíčová slova: Každý týden

Tohle je každému specialistovi jasné, ale dělají to opravdu? Hodně často jsem jako konzultant viděl, že specialista narval do kampaně hromadu vylučujících klíčových slov v prvních týdnech kampaně, ale pak už na vyhledávací dotazy nekoukal a ten seznam neaktualizoval. Časem se tam dají najít zajímavý věci, rozhodně bych i v déle běžící kampani pravidelně na tohle koukal.

Kontrola umístění v obsahové síti: 3x-4x týdně

Tento bod jsem v minulosti už párkrát podcenil a znám specialisty, kteří obsahovou síť na začátku spolupráce nastavili, pak ji neřešili a po měsíci řekli, že nefunguje a vypnuli ji úplně. Tak takhle ne, prosím. O obsahovou síť je potřeba se starat stejně dobře, jako o vyhledávání. Sledujte, které domény druhého a třetího řádu generují jaké výsledky, vytahujte dobrá umístění do vlastních sestav, upravujte aktivně bidy! Obsahová síť vás pak často příjemně překvapí a odmění fajn výsledky.

Kontrola směřování kampaní: 1x za měsíc

Jednou za čas je prostě fajn nápad ověřit si, že jsme na správné stopě. Napište klientovi, dejte mu vědět, jaká má v účtu super čísla a pobavte se s ním, jaké má priority a novinky. Třeba se dozvíte, že mu dorazily nové produkty, které chce tlačit víc. Někdy taky chystají soutěž nebo výprodej a prostě se zapomenou ozvat. Proto jste tady vy, profíci, abyste na tyhle věci mysleli, no ne?

Přeji hodně štěstí a pevné nervy při práci s kampaněmi.

Autor: Michal Krhut

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *