Online marketingová agentura jakmy s.r.o.

+420 775 646 376

Blanická 922/25, Praha 2

Top

Jak vytvořit web? Je to jednodušší, než si myslíte

Ilustrace webových stránek - jak vytvořit web

Jak vytvořit web? Je to jednodušší, než si myslíte

Chcete být vidět online a váháte, zda se do budování nového webu pustit na vlastní pěst? Pusťte. Možná budete sami překvapeni, jak snadné to je. A věřte, že se vám čas investovaný do stavby webu vyplatí. Svět má nyní mnohem více času na to, brouzdat se ve vodách nekonečného internetu. Tak toho využijte!

Od spuštění nového webu vás dělí pouhých 8 kroků, respektive otázek.

První krok | Čeho chcete novým webem dosáhnout?

Každý web má nějaký cíl a nemusí být jen jeden: nakoupit, přihlásit se k odběru newsletteru, číst blogové články, registrovat se na webinář, získat nové pracovníky, stáhnout si e-book apod.

Doporučujeme

  • zvolit sit jeden hlavní cíl a pak dílčí cíle, které na něj budou navazovat,
  • stanovit cílovou skupinu, ke které bude web promlouvat, protože právě od ní se odvíjí způsob komunikace a prezentace na webu.

Když si svůj záměr na začátku dobře promyslíte, o to snáze se vám bude tvořit a strukturovat celý web a pracovat s marketingovými nástroji při jeho následné propagaci.

Druhý krok | Jaký bude název nového webu?

Doména je důležitým stavebním kamenem webu. Měla by být krátká a dobře zapamatovatelná. Měla by odrážet název firmy nebo na něj úzce navazovat.

Doménové jméno si můžete zakoupit přes nejrůznější registrátory, např. Wedos.cz nebo Nic.cz

Třetí krok | Kdo se stane poskytovatelem hostingu?

Hosting je neméně důležitou součástí vaší webové prezentace. Je to totiž místo, kde jsou uloženy veškeré soubory související s webem.

A nemusíte se ani seznamovat s někým novým, protože webhostingové společnosti, které prodávají domény, často nabízí také webhosting.

Čtvrtý krok | Jaká bude struktura a obsah webu?

Tady začíná ta zajímavější část práce. Tady už jde do „tuhého“.

Rozložení a obsah webu totiž tvoří gro celého webu. Nyní nastává čas si říct, co všechno chcete svým zákazníkům a čtenářům předat.

Každá myšlenka by měla mít svou vlastní stránku, velikost webové prezentace tedy závisí na tom, kolik toho máte na srdci. Nezapomeňte však na to, že by se mělo jednat o informace, které jsou přínosné a které návštěvníky nasměrují k vašemu cíli/cílům.

Nezbytný základ obvykle tvoří tyto stránky:

  • Domovská stránka
  • O nás
  • Kontakt
  • Služby
  • Blog

A čím kvalitnější texty, bez zbytečné „vaty“ a gramatických chyb na webu budete mít, tím větší pravděpodobnost, že svých cílů dosáhnete.

Copywriting jde ale ruku v ruce s promyšleným a přehledným designem. Jeden bez druhého ztrácí na efektivitě a naléhavosti.

Pátý krok | Jak vytvořit webové stránky?

V současné době naleznete celou řadu kvalitních a přitom uživatelsky velmi přívětivých platforem, na nichž je možné založit web.

Oblíbenou klasikou je stále WordPress, který nabízí propojení s krásnými šablonami (placenými i neplacenými).

Nabízí se ale také další efektivní možnosti:

  • Wix
  • Mioweb

Práci vám o mnoho usnadní Elementor – intuitivní drag & drop systém pro skládání prvků na webu. V placené verzi vám nabídne předpřipravené šablony, které jen doplníte o své texty a fotografie a máte hotovo.

RYCHLÝ NÁVOD: Jak vytvořit webové stránky ve WordPressu

  1. Nainstalujte WordPress.
  2. Vyberte si a nainstalujte šablonu (nainstalujte Elementor).
  3. Postupně vytvořte jednotlivé stránky.
  4. Nainstalujte si nejdůležitější pluginy (doporučujeme zejména YoastSEO nebo Rank Math pro jednoduché spravování meta popisků a udržování kvality jednotlivých webových stránek z hlediska obsahu, Contact Form 7 a Akismet jako ochranu proti spamu). Více o nejlepších WP pluginech zdarma zde.

Šestý krok | Co musí obsahovat webové stránky?

  1. Měření Google Analytics jsou nezbytností, pokud chcete vědět, kdo na váš web chodí, jak se k vám dostane či zda používá pro zobrazení mobilní telefon nebo počítač.
  2. SEO (Optimalizace pro vyhledávače) – pokud svůj web neoptimalizujete, jen velmi těžko se objeví v přirozených výsledcích vyhledávání po zadání klíčových slov.
  3. Jasné informace o vás a o tom, co nabízíte.

Mohlo by vás zajímat: 11 nevšedních a rychlých UX tipů pro Váš eshop

Sedmý krok | Jak zviditelnit web, aby vás lidé našli?

Začleňování SEO do copywritingu má význam především z dlouhodobého hlediska. Pokud však chcete o svém novém webu dát vědět světu ihned, budete k tomu potřebovat placenou reklamu. Nabízí se několik možností:

Nejvýraznější dopad však mají, když je využijete současně. Když vás totiž lidé uvidí postupně ve vyhledávání, na Facebooku a na dalších platformách, rychleji si vás zapamatují a s mnohem větší pravděpodobností se proklinou na váš web, když je zaujmete.

Osmý krok | A co dál?

Zmáčknutím tlačítka „publikovat“ to nekončí, nebo alespoň nemělo by, pokud chcete být skutečně úspěšní. Sledujte, jak lidé v průběhu času na jednotlivé stránky vašeho webu reagují, co se jim líbí a co naopak přeskakují.

Rozvíjejte obsah, přidávejte zajímavé články a buďte bdělí. Pro budování hodnotného obsahu vám pomohou následující články:

A zejména sledujte, zda se plní vaší cíle, které jste si na začátku stanovili.

Držíme palce!

+ 3 případovky + 1 mil. Kč