PPC agentura Praha – jakou vybrat? [UPDATE 2020]
Existuje několik zásad, na které byste měli myslet, než začnete spolupracovat s PPC agenturou. Jak vybrat správnou PPC agenturu v Praze nebo kdekoliv jinde? ✅ Poradíme vám v tomto článku. ✅
Málokterý klient se totiž v PPC opravdu vyzná a ví, na co si dát pozor. Rozhodl jsem proto ty nejdůležitější věci pro vás dnes sepsat. [Aktualizováno: květen 2020]
Na jak dlouho se s PPC agenturou smluvně vážu?
Požaduje po vás PPC agentura, abyste se jí upsali na rok dopředu? Dobře si promyslete, co uděláte. Ideální stav je domluvit si nastavení a následující správu po dobu minimálně jednoho měsíce, ideálně tři.
Domluvte si také podmínky, za jakých budete moct odstoupit od smlouvy třeba už po měsíci. Třeba pokud uběhl měsíc a kampaně stále neplní ani ty nejdůležitější cíle, které Vám agentura garantovala, je čas poohlédnout se jinde nebo začít klást spoustu otázek.
Kdo vlastní PPC účty?
Tohle už je naštěstí v ČR vcelku vyřešená záležitost. Stále se ale může najít agentura na správu PPC, která nenápadně ve smlouvě zmiňuje, že účty jsou agenturní. No a hádejte, co se stane, když budete chtít odejít. Máte smůlu, kampaně se vypnou a vy budete muset začít znovu na zelené louce. Ehm… Tak takhle opravdu ne.
Agentura by Vám měla garantovat, že za peníze které jim platíte, Vám vytvoří kampaně, které pak budou Vaše. A pokud agenturu z nějakého důvodu opustíte, mělo by Vám stačit najít si jiného správce, protože kampaně už máte.
Jak často budu dostávat reporty? (A jaké?)
Agentury mají většinou reporty dobře řešené, do účtů kouká jejich správce a ví, co se tam děje. Často se jim ale nechtějí vytvářet pravidelně reporty, protože to stojí čas (nebo se jim prostě nechce). A pokud ano, tak Vám pošlou tabulku s počtem kliků, zobrazení a CPC, kterou udělají během tří minut.
Proberte to před tím, než podepíšete smlouvu. Určitě by bylo fajn vědět pravidelně, jak si vedete díky počtu konverzí, poměru nákladů na obratu, a mnoha dalších důležitých metrik. Ty Vám totiž poví, jestli Vám kampaň vydělává (nebo plní cíle). A to byste měli vědět.
Jaká bude kvalita PPC kampaní?
Dostane moje kampaně junior, který se teprve učí co je to Remarketing? Bude moje kampaň „jeho první“? Na tohle hodně klientů, kteří se rozhodnou spolupracovat (obzvláště) s velkými agenturami, nemyslí.
Ptejte se, kdo kampaň povede, jaké jsou jeho zkušenosti, klidně mu i mrkněte na Linkedin profil nebo si ho pozvěte na schůzku a popovídejte si s ním! Nehledě na to, že PPC specialista by se s vámi alespoň jednou na osobní schůzce potkat měl, mívají spousty důležitých dotazů.
Má agentura zkušenosti v oboru?
Některé PPC agentury mají oblibu v oslovování klientů ze stejného oboru a není to na škodou. Naopak, mít zkušenosti v oboru PPC reklam se velmi vyplácí. Proto se agentury ptejte, jaké kampaně ve Vašem oboru už dělali, jak dlouho, jaké byly výsledky. Nemusíte se přitom bavit o konkrétních klientech. Měli by ale být schopni Vám říct, co fungovalo, co ne a proč. Vždy se na tuhle zkušenost ptejte.
Tip: Zkušenosti máme nejen se správou PPC, ale i s dalšími kanály on-line marketingu, jako je například SEO. Víte, jak si vede právě váš web z pohledu optimalizace pro vyhledávače? Přečtěte si, proč je SEO důležité a jak zjistit, jak na tom jste, pomocí SEO analýzy.
Jaká je strategie? Jak poznáme úspěch?
Nejlepší tip jsem si schoval na konec. PPC kampaně generují spoustu čísel. Šikovný obchodník nebo PPC specialista Vám dokáže docela dlouho povídat o tom, jak je super že máte levnější proklik, nebo jak se zlepšilo CTR. Zní to totiž skvěle.
Ale jaké jsou opravdu naše cíle? A jak poznáme, že je kampaň plní? Tohle si vyjasněte ještě před tím, než se do čehokoliv pustíte.
A buďte klidně konkrétní, třeba:
- První měsíc kampaň bude generovat konverze s PNO 15 % max.
- Druhý měsíc bude PNO max. 10%.
- Dobrá agentura se zkušenosti by měla být schopná vám říct, jedná-li se o reálné cíle, nebo ne.